Młody jęczmień – właściwości oraz efekty. Tabletki czy proszek?

Młody jęczmień – właściwości oraz efekty. Tabletki czy proszek?
5 (100%) Wszystkich głosów: 1

Nie da się ukryć, że młody zielony jęczmień w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. Nic dziwnego, jeżeli skrywa w sobie aż tyle właściwości i dobroczynnych składników odżywczych! Młody zielony jęczmień stał niezwykle popularny w szczególności wśród osób które chcą schudnąć oraz poprawić stan swojej skóry. Młody jęczmień to bogate źródło witamin oraz składników mineralnych. Zawiera bardzo dużą dawkę witaminy C oraz beta karotenu. Ponadto, młody jęczmień posiada całą gamę aminokwasów oraz jest doskonałym źródłem błonnika, dzięki któremu uznaje się, że młody jęczmień ma właściwości odchudzające. Dobroczynne właściwości młodego jęczmienia powodują, że ma on bardzo silne właściwości przeciwwirusowe oraz przeciwzapalne. Sprzyja leczeniu chorób trądzikowych, poprawiając jednocześnie stan skóry. Zmniejsza stany zapalne, łagodzi bóle stawów oraz dolegliwości żołądkowe.

Młody zielony jęczmień to bogactwo rozpuszczalnego błonnika, który nie tylko poprawia metabolizm, ale również wpływa na prawidłową pracę układu pokarmowego chroniąc go przed chorobami nowotworowymi. Wysoka zawartość chlorofilu w zielonym jęczmieniu powoduje, iż ma on znaczący udział w procesie odkwaszenia organizmu, a co za tym idzie, zapewnia organizmowi równowagę kwasowo-zasadową!

Młody zielony jęczmień – skład 

Tak jak wspominaliśmy w poprzednim akapicie, młody jęczmień to bogate źródło wielu witamin i składników mineralnych. Zawiera witaminy z grupy B, witaminę C, E, K, beta-karoten, kwas foliowy a także szereg minerałów: mangan, magnez, potas, żelazo, chrom, fosfor, cynk, wapń, sód, bor oraz krzem. Niewątpliwie zatem, młody jęczmień to źródło przeciwutleniaczy oraz aminokwasów.

Młody jęczmień – wpływ na odchudzanie oraz efekty 

Młody jęczmień zawiera dwa rodzaje błonnika: błonnik rozpuszczalny oraz błonnik nierozpuszczalny. Z tego też powodu zalecany jest osobom pragnącym zgubić zbędne kilogramy. Błonnik rozpuszczalny powoduje, że zwiększone jest uczucie sytości a opróżnianie żołądka trwa dłużej, przez co ochota na podjadanie przychodzi znacznie później. Z kolei błonnik nierozpuszczalny pobudza perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom przyczyniając się do poprawy trawienia.

Młody zielony jęczmień – proszek czy tabletki?

Cena preparatów zawierających w składzie młody zielony jęczmień zróżnicowana i wynika z technologii zastosowanej do produkcji tego suplementu diety. Niewątpliwie, najlepszym źródłem witamin będzie proszek pochodzący z soku z jęczmienia, jednakże cena takiego proszku może dochodzić nawet do 200 zł za 300g. Znacznie tańszą formą są kapsułki zawierające sproszkowane liście zielonego jęczmienia, niemniej ta forma suplementu diety nie pozwala zachować wszystkich dobroczynnych składników, które daje forma sproszkowana z soku.

Jest stosować młody jęczmień? 

Jeżeli dysponujecie tabletkami z młodym zielonym jęczmieniem, należy zapoznać się z ulotką oraz stosować zielony jęczmień zgodnie z wytycznymi zawartymi na ulotce, nie przekraczając dziennej dozwolonej dawki. Jeżeli natomiast posiadacie młody zielony jęczmień w formie proszku, wówczas należy rozpuścić go w wodzie lub soku. Uwaga! nie należy zalewać młodego jęczmienia wrzątkiem, gdyż starci on swoje wszystkie cenne właściwości. Młody zielony jęczmień w formie rozpuszczalnej należy pić 2 razy dziennie na 30 minut przed posiłkiem.

Stosowałeś/ młody jęczmień? Opisz swoje doświadczenia. Chętnie zapoznamy się z opiniami czytelników, którzy stosowały ten preparat. Czy według Was na miejsce w naszym rankingu najlepszych spalaczy tłuszczu?

6 thoughts on “Młody jęczmień – właściwości oraz efekty. Tabletki czy proszek?

  • 25/02/2016 at 23:00
    Permalink

    Mi to niezbyt smakowało. 🙁

    Reply
  • 10/04/2016 at 12:34
    Permalink

    Ja tam biorę w postaci tabletek i jest ok! 😉 Stosuję młody jęczmień premium – głównie ze względu na bogaty w witaminy skłąd. Słyszałam, że to obecnie najlepszy sposób suplementacji organizmu podczas np diety czy ćwiczeń fizycznych.. 🙂

    Reply
  • 23/05/2016 at 13:52
    Permalink

    Ja zdecydowanie stawiam na młody jęczmień premium formie tabletek – wygodniej szybciej i praktycznie w każdej sytuacji 😉 To istna bomba witaminowa i bardzo zdrowe podejście do skutecznej suplementacji, polecam!

    Reply
  • 02/09/2016 at 13:53
    Permalink

    A czy młody jęczmień można zażywać w ciąży?

    Reply
  • 03/09/2016 at 12:22
    Permalink

    Młody jęczmień to naprawdę wartościowa żywność. Ja osobiście teraz sprawdzam tabletki, ale zastanawiam się czy nie przerzucić się na sok, bo uważam, że im mniej coś przetworzone tym lepiej dla zdrowia. Boję się trochę smaku, bo czytam różne komentarze i lekko mówiąc nie zachwyca 🙂 http://naturalnemetody.pl/mlody-zielony-jeczmien/ tutaj napisali, że można zmieszać z sokiem owocowym, czy ktoś z was próbował tak robić i czy faktycznie wtedy jest lepszy smak?

    Reply
  • 13/03/2017 at 20:48
    Permalink

    Młody jęczmień jest naprawdę super roślinką, szczególnie jak chce się oczyścić organizm i wspomóc jego funkcjonowanie 🙂 Warto zadbać aby sproszkowany sok z młodego jęczmienia pochodził z dobrego źródła i był dobrej jakości.

    Super artykuł
    pozdrawiam

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *